RO | EN  
   


Proiecte APECC
Afiseaza ordonat dupa ...
tip proiect | in ordine cronologica | sef proiect | vezi toate proiectele
Reparaţii capitale la trotuare şi la rosturile de dilatare ale podului Decebal [ finalizat ]
Data finalizarii : 2006-09-22
Beneficiar : Municipiul Arad
Tipul proiectului : Technical project and execution details
Sef proiect : ing. Alexandra Bota
Schema statică a podului este de tip grindă continuuă, cu 3 deschideri, care totalizează o lungime de 195,00 m.
Gabaritul podului este de 11.72 m, fiind asigurată o lăţime a părţii carosabile de 6.62 m şi două trotuare de câte 2.36 m.
Suprastructura este metalică de tip cheson, prevăzută cu console metalice pentru susţinerea trotuarelor realizate din dale de beton armat.
 
Situaţia dinaintea începerii lucrărilor:
-          Amplasarea deficitară a parapetului de siguranţă determină micşorarea lăţimii părţii  carosabile de la 7 m, cât a fost prevăzută iniţial, la 6.62 m;
-     Dispozitivele de acoperire ale rosturilor de dilatare de la capetele podului sunt realizate  dintr-o confecţie metalică neetanşă facilitând infiltrarea apei la structura de rezistenţă, afectând atât zonele realizate din beton cât şi pe cele realizate din oţel;
-     Calea pe trotuar realizată din asfalt turnat prezintă exfolieri pe suprafeţe întinse şi degradări importante în zona rosturilor dintre dale favorizând pătrunderea apei la structura metalică a trotuarului.
 
Structura constructivă:
În vederea asigurării securităţii şi confortului deplasării pietonilor şi vehiculelor pe podul Decebal din municipiul Arad s-a proiectat:
-         înlocuirea integrală a dalelor din beton armat cu o soluţie de dală din beton armat pe cofraj pierdut din tablă cutată. Se măreşte astfel distanţa dintre rosturi de la 0.95 m la 5.90 m, diminuându-se numărul zonelor susceptibile a fi penetrate de apele pluviale;
-          sistemul metalic de susţinere a dalelor de beton armat este format din grinzi HE140A si profile laminate I12 pe care sprijină tabla cutată care are şi rol de cofraj pierdut;
-         calea pe trotuar este realizată dintr-un sistem Sika multistrat cu durată de viaţă mai ridicată comparativ cu sistemele convenţionale folosite pentru calea pe trotuar şi conţine nisip cuarţos care dă rugozitate căii şi diminuează efectul alunecării pe timp ploios sau în timpul iernii;
-         pentru a se asigura deplasarea în securitate a pietonilor pe trotuar s-a prevăzut un parapet de siguranţă fixat pe bordura existentă fiind inclus în lăţimea trotuarului;
-          rosturile de dilatare existente se înlocuiesc cu rosturi tip Maurer&Söhne;
-          soluţia de reabilitare a podului permite executarea lucrărilor succesiv pe fiecare trotuar. În această ipoteză nu este necesară întreruperea totală a traficului, aceasta devenind necesară doar pe timpul lucrărilor la rosturile de dilatare de la extremităţile podului.
Pe perioada lucrărilor la rosturile de dilatare s-au prevăzut punţi provizorii care să permită desfăşurarea traficului în timpul săptămânii.